Lehdistötiedote: Siivouspalvelu Kota ottaa käyttöön aktiiviveden puhdistuksissa ja desinfioinneissa

Siivouspalvelu Kota tekee aktiivista työtä kestävän kehityksen ja kiertotalouden edistämiseksi. Vuonna 2019 yritys siirtyi kaikissa ylläpitosiivouksissaan kasviperäisiin puhdistusaineisiin. Nyt yritys haluaa viedä kehitystä pidemmälle ja pienentää hiilijalanjälkeä ja edistää kemikaalittomuutta aktiivivedellä. Yrityksen tavoite on, että vuoden 2020 lopussa 80 % tehdyistä siivouksista hoidetaan täysin kemikaalittomasti aktiivivedellä.

Aktiivivesi eli otsonoitu vesi on maailmanlaajuisesti käytetty puhdistusmenetelmä, joka sopii kaikkien pintojen ja materiaalien puhdistukseen sekä kaikkiin menetelmiin ja koneisiin. Se puhdistaa tehokkaasti orgaanisen lian ja tehoaa jopa 99 mikrobeista. Aktiivivesi myös desinfioi matala-asteisesti nopean hapetuskykynsä ansiosta. Viimeisimmät tutkimukset osoittavat aktiiviveden tehoavan myös COVID-19 virukseen. Aktiivivesi on ainoastaan puhdasvettä ja reagoivia happiradikaaleja. Aktiivivedestä ei synny haitallisia höyryjä eikä pinnoille jää jäämiä, joten se on turvallinen tilojen käyttäjille. Aktiiviveden käyttö puhdistuksessa parantaa tutkitusti myös sisäilman laatua.

”Ekologisuus on yksi yrityksemme arvoista. Kehitämme aktiivisesti toimintaamme koko ajan ja aktiivivesi on jo pitkään ollut meillä harkinnassa. Koronaviruspandemian myötä desinfioinnin tarve on kasvanut räjähdysmäisesti. Olemme kuitenkin huolissamme desinfiointiaineiden pitkäaikaisesta käytöstä ja haittavaikutuksista niin ympäristölle kuin ihmisille. Aktiivivedellä pystymme desinfioimaan turvallisesti ja tämä vauhditti päätöstämme. Kemikaalittomuus kiinnostaa yhä useampaa asiakastamme, emme kuitenkaan halua tinkiä laadusta tai puhdistustehosta. Aktiiviveden käytöstä olemme kuulleet positiivista muilta alan toimijoilta. Aktiivivedellä pystymme merkittävästi edistämään myös henkilökuntamme työhyvinvointia.”, kommentoi Henriikka Kylliäinen, Siivouspalvelu Kotan henkilöstöpäällikkö ja siivoustyönohjaaja.

Siivouspalvelu Kota on ottanut kesäkuussa käyttöön aktiiviveden siivouksissaan. Yrityksen tavoite on, että vuoden 2020 loppuun mennessä 80 % tehdyistä siivouksista toteutetaan täysin kemikaalittomina aktiivivedellä.

Lisätietoja:

Henriikka Kylliäinen

henriikka.kylliainen@siivouspalvelukota.fi

Siivouspalvelu Kota on vuonna 2009 perustettu turkulainen perheyritys, joka työllistää tällä hetkellä lähes 50 henkilöä. Yritys palvelee Turun seudulla niin kotitalouksia kuin kaiken kokoisia ja eri aloilla toimivia yrityksiäkin.

Tiedote on vapaasti julkaistavissa.

Lue myös

Taloushallinnon harjoittelussa Kodassa

Hei vaan kaikille! Olen Johanna ja opiskelen Liiketoiminnan perustutkintoa Turun Ammatti-Instituutissa. Pääsin tänne Siivouspalvelu Kotaan 12 viikon harjoittelujaksolle, joka alkoi toukokuussa ja kestää tuonne heinäkuun

Maailma muuttuu – ja me sen mukana

Jos kuluvaa vuotta pitäisi kuvata jollain tavaralla, valitsisin jonkun reaktiopelin. Ehkä olet joskus  pelannut myyräpeliä, jossa vasaralla isketään kolosta ilmestyviä myyriä ja aina kun yhden

Tilaa uutiskirjeemme

Haluatko viimeisimmät uutiset suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme!