Lehdistötiedote: Siivouspalvelu Kota ottaa käyttöön aktiiviveden puhdistuksissa ja desinfioinneissa

Siivouspalvelu Kota tekee aktiivista työtä kestävän kehityksen ja kiertotalouden edistämiseksi. Vuonna 2019 yritys siirtyi kaikissa ylläpitosiivouksissaan kasviperäisiin puhdistusaineisiin. Nyt yritys haluaa viedä kehitystä pidemmälle ja pienentää hiilijalanjälkeä ja edistää kemikaalittomuutta aktiivivedellä. Yrityksen tavoite on, että vuoden 2020 lopussa 80 % tehdyistä siivouksista hoidetaan täysin kemikaalittomasti aktiivivedellä.

Aktiivivesi eli otsonoitu vesi on maailmanlaajuisesti käytetty puhdistusmenetelmä, joka sopii kaikkien pintojen ja materiaalien puhdistukseen sekä kaikkiin menetelmiin ja koneisiin. Se puhdistaa tehokkaasti orgaanisen lian ja tehoaa jopa 99 mikrobeista. Aktiivivesi myös desinfioi matala-asteisesti nopean hapetuskykynsä ansiosta. Viimeisimmät tutkimukset osoittavat aktiiviveden tehoavan myös COVID-19 virukseen. Aktiivivesi on ainoastaan puhdasvettä ja reagoivia happiradikaaleja. Aktiivivedestä ei synny haitallisia höyryjä eikä pinnoille jää jäämiä, joten se on turvallinen tilojen käyttäjille. Aktiiviveden käyttö puhdistuksessa parantaa tutkitusti myös sisäilman laatua.

”Ekologisuus on yksi yrityksemme arvoista. Kehitämme aktiivisesti toimintaamme koko ajan ja aktiivivesi on jo pitkään ollut meillä harkinnassa. Koronaviruspandemian myötä desinfioinnin tarve on kasvanut räjähdysmäisesti. Olemme kuitenkin huolissamme desinfiointiaineiden pitkäaikaisesta käytöstä ja haittavaikutuksista niin ympäristölle kuin ihmisille. Aktiivivedellä pystymme desinfioimaan turvallisesti ja tämä vauhditti päätöstämme. Kemikaalittomuus kiinnostaa yhä useampaa asiakastamme, emme kuitenkaan halua tinkiä laadusta tai puhdistustehosta. Aktiiviveden käytöstä olemme kuulleet positiivista muilta alan toimijoilta. Aktiivivedellä pystymme merkittävästi edistämään myös henkilökuntamme työhyvinvointia.”, kommentoi Henriikka Kylliäinen, Siivouspalvelu Kotan henkilöstöpäällikkö ja siivoustyönohjaaja.            Aktiivivesilaite Siivouspalvelu Kota

Siivouspalvelu Kota on ottanut kesäkuussa käyttöön aktiiviveden siivouksissaan. Yrityksen tavoite on, että vuoden 2020 loppuun mennessä 80 % tehdyistä siivouksista toteutetaan täysin kemikaalittomina aktiivivedellä.

Lisätietoja:

Henriikka Kylliäinen

henriikka.kylliainen@siivouspalvelukota.fi

Siivouspalvelu Kota on vuonna 2009 perustettu turkulainen perheyritys, joka työllistää tällä hetkellä lähes 50 henkilöä. Yritys palvelee Turun seudulla niin kotitalouksia kuin kaiken kokoisia ja eri aloilla toimivia yrityksiäkin.

Tiedote on vapaasti julkaistavissa.

Lue myös

Viisi vinkkiä työnhakuun

Kesä lähestyy – haluaisitko sinä tulla meille kesätöihin?Haluatko tulla valituksi? Mitä kannattaisi huomioida kun haet meille töihin?Tässä sinulle meidän henkilöstöpäällikkö Henriikan vinkit työnhakuusi:   Käytä

Arkipäivä asiakaspalvelussa

Mukavaa, että minulle tarjoutui tilaisuus kirjoittaa muutama sana työstäni, josta pidän kovasti. Olen Kodan asiakaspalvelussa töissä ja vastailen puhelimeen ja sähköposteihin, lisäksi työhöni kuuluu myös

Teatteria ja siivousta

Kiitos Kota! Olen ollut Kotassa töissä siivoojana vuoden ja neljä kuukautta. Sitä ennen olen työskennellyt myös Helsingissä siivoojana. Nyt on viimeinen viikkoni näissä hommissa, sillä

Tilaa uutiskirjeemme

Haluatko viimeisimmät uutiset suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme!