Yritysasiakkaiden tämän vuoden ensimmäisessä asiakastyytyväisyyskyselyssä saimme 16% vastausprosentilla arvokasta tietoa niin numeroina kuin sanoina, missä onnistuimme ja miten voimme toimintaamme kehittää. Yritysasiakaskyselymme vastausprosentti jäi pieneksi, mutta uskomme sen johtuvan siitä, että parasta aikaa kontaktoimme kaikkia yritysasiakkaitamme soittamalla ja moni on saanut antaa palautteen yhteydenoton yhteydessä.
Yrityssiivouspalveluidemme yleisarvosanaksi saimme 8,69 / 10 ja 75 % kyselyyn vastanneista kertoi palvelun vastanneen odotuksiaan, lopun 25 % osalta palvelu vastasi odotuksia osittain. Lisäksi pyysimme numeroarviota siivouksesta itsestään, työntekijöiden palvelualttiudesta, laskutuksesta, asiakaspalvelusta ja viestinnästä. Kyselyssä oli lisäksi avoimien vastauksien kysymyksiä, joissa kysyttiin mm. korona-ajan viestinnästä ja toimenpiteistä sekä muista terveisistä.
Missä olemme onnistuneet?
Kyselyyn vastanneiden yritysasiakkaiden mielestä onnistuimme hyvin siivoojiemme ystävällisyydessä ja palvelualttiudessa (9,19 /10). Laskutuksemme oikeellisuus ja sujuvuus nousi myös vahvana (9,25/10) kuten asiakaspalvelu ja viestintäkin (molemmat 9,13/10).
Sanallisissa vastauksissaan yritysasiakkaamme nostivat esille palvelumme luotettavuuden sekä joustavuuden – puolin ja toisin, vaikka poikkeusolot ovat haastaneet aivan kaikkien toimintoja:
”Tiedottaminen täältäkin päin välillä ollut tosi viime tipassa ja olette aina kuitenkin pystyneet vastaamaan haasteeseen. KIITOS!”
”Kaikesta on aina ollut helppo sopia ja vastaukset on saanut nopeasti.”
”Kaikki on sujunut poikkeusoloista huolimatta hyvin ja on ollut mukavaa huomata, että on voinut täysin luottaa siihen että siivous hoidetaan tarkasti ja korona huomioiden.”
Missä voimme kehittyä?
Kehittämiskohteiksi nousi muutamassa kommentissa siivoojien ajankäyttö kohteissa ja työn tehokkuus. Lisäksi yhden asiakkaan kokemus oli, ettei kaikkia sovittuja työtehtäviä oltu tehty.
Millaisia toimenpiteitä teemme palautteiden pohjalta?
Sekä asiakastyytyväisyyskyselyn että tekemiemme puhelujen perusteella laadimme seuraavat toimenpidesuunnitelmat:
- Esimiehemme jatkavat asiakaskohteissamme laatukierroksia, joiden pohjalta myös tarkistetaan asiakkaan asiakaskuvaus; koronan myötä tullut hybridityöskentely näkyy myös tilojen siivoustarpeiden muutoksissa ja haluamme viedä kaikkia asiakkuuksiamme kohti tarpeen mukaista siivousta.
- Muistutamme yritysasiakkaitamme, että kaikilla on mahdollisuus vaihtaa kiinteä kuukausilaskutus toteutuneisiin siivoustunteihin perustuvaan laskutukseen; näin asiakas maksaa aina vain siitä, mikä on toteutunut. Tämä on erittäin kannattavaa etenkin silloin, jos tiloja käytetään vain vähän etätyöskentelyn vuoksi.
- Panostamme lisää yritysasiakkaiden yhteydenpitoon, jotta siivouskuvaukset pysyisivät paremmin ajantasalla.