Usein kysyttyä

Täältä löydät kaikki tarvittavat tiedot Kodan palveluista

1. Pitääkö siivoojaa varten siivota? 

Siivoojaa varten ei kenenkään tarvitse itse siivota. Siivoaminen on kuitenkin usein puhtauden ja järjestyksen liitto – ja me kodassa usein vastaamme ensi sijaisesti puhtaudesta. Usein ennen siivoojan tuloa moni haluaa järjestää itse tavarat paikalleen, sillä silloin ne päätyvät varmemmin oikeille paikoille. Moni on kokenut, että säännöllinen siivous ja sitä myötä tavaroiden järjestäminen paikalleen pitää myös kodin tai yrityksen tavaramäärän hallittuna. 

2. Miten siivooja pääsee sisälle?  

Helpoin tapa niin asiakkaalle kuin siivoojallekin on, että meillä on kohteen avain. Säilytämme avaimia tiukilla turvatoimilla eikä niissä koskaan ole asiakkaan nimi tai osoitetietoja. Asiakas voi myös itse päästää siivoojan sisälle. 

3. Onko siivouksen ajaksi poistuttava kotoa

Meille sopii ratkaisu, joka on asiakkaalle itselleen sopiva: toinen haluaa olla kotona siivouksen ajan, osa käyttää tilaisuuden hyväkseen ja lähtee vaikka lenkkipolulle. Siivouksen kannalta ei ole merkitystä, onko asiakas paikalla vai ei.

4.  Miten huomioitte lemmikit siivouksien aikana? 

Lemmikit ovat meillekin tärkeitä ja huomioimme heidät ilman muuta myös siivouksien yhteydessä. Monella työntekijällämme on itsellään lemmikeitä ja onpa vuosien aikana asiakkaamme ja työntekijämme välille syntynyt myös lemmikkien hoitosuhteita! Meille on kuitenkin tärkeää tietää etukäteen, mikäli kotitaloudessa tai yrityksessä on lemmikeitä, jotta emme lähetä esimerkiksi kissoille allergista työntekijää kissakotiin. 

5. Lapselleni tuli nuha. Voiko meille tulla siivooja? 

Toivomme, että mikäli kotona sairastetaan, myös siivous peruutetaan. Nyt erityisesti koronapandemian riehuessa toivomme kaikkien välittävän toisistaan; asiakkaissamme on paljon vanhuksia ja heille pienikin flunssa voi olla kohtalokas – siksi emme itsekään ole töissä kipeänä. Hyvä nyrkkisääntö on, että jos et itse ole menossa töihin tai lapsi päiväkotiin/kouluun, ei siivoojallakaan ole asiaa vaan siivous on peruutettava.

6. Millaisia toimenpiteitä teillä on koronaan liittyen?  

Olemme alusta asti suhtautuneet vakavasti koronavirukseen ja sen leviämisen ehkäisemiseen. Seuraamme aktiivisesti THL:n ja WHO:n ohjeistuksia siivoustyölle virustilanteen päivittyessä. Kodan ohjeistukset hengitysmaskin käytöstä ovat alusta asti olleet tiukemmat kuin THL:n suosittelemat ohjeistukset siivoojille ja käytössämme ovat kirurgiset hengityssuojaimet. Huolehdimme aseptisista eli viruksien ja bakteerien leviämistä ehkäisevistä työskentelytavoista ja työvälineidemme puhtaudesta. Ennen kaikkea jatkamme jo ennen koronaakin meillä olleella käytännöllä eli tulemme töihin ainoastaan terveenä; pienistäkin flunssaoireista jäämme kotiin – tämä voi luonnollisesti näkyä siivoojan vaihtumisena. Pyrimme kuitenkin siihen, että ainakin toinen siivoojista on tuttu. Kaikki siivouksemme on tällä hetkellä myös tehostettua: myös kotisiivouksissa desinfioimme automaattisesti kaikki kosketuspinnat (ovenkahvat, käsinojat, valokatkaisijat jne.) sekä WC-tilat.

Myös toimistomme puhtaudesta huolehditaan desinfioimalla kosketuspinnat ja WC-tilat kaksi kertaa päivässä, ennen aamu- ja iltavuoron alkamista. 

Siivouspalvelu Kota

Enemmän iloa, välittämistä ja rakkautta!

Alussa oli mies, moppi ja utelias unelma. Omin käsin tehdyistä mainoksista poiki ensimmäiset kotitalous- ja yritysasiakkaat, joita 11 vuoden jälkeenkin on edelleen matkassa mukana. Sitten tuli ensimmäiset työntekijät, yrityskaupat ja lopulta myös naimakaupat. 

Kesäkuussa 2013 yrityksen perustajan Petteri Kotamäen vaimo, Anna Kotamäki, astui mukaan toiseksi yrittäjäksi  ja näin Siivouspalvelu Kodasta tuli perheyritys.

Tällä hetkellä Siivouspalvelu Kota työllistää yrittäjäpariskunnan lisäksi yli 50 työntekijää ja sen toimialueena ovat Turku sekä sen lähikunnat.

Siivouspalvelu Kodan visiona on tulla alueensa parhaaksi siivousyritykseksi, joka nojaa vahvasti omiin arvoihinsa. Haluamme kasvattaa yritystämme luoden lisää työpaikkoja ja kehittää samalla alueemme liike-elämää. Unelmamme on tuoda entistäkin enemmän iloa, välittämistä ja raikkautta omaan toimintaamme ja koko siivousalalle. Haluamme luoda työyhteisöä, jossa on helppoa ja mukavaa työskennellä ja jossa jokaisella on mahdollisuus olla oma itsensä – siellä hehkuu työnilo. 

Haluamme, että palvelumme rakennetaan yhteistyössä asiakkaiden ja työntekijöiden kanssa ja että jätämme puhtaan jäljen myös louonnolle: Kodan sykkivä sydän on ekologinen niin pienissä kuin suurissa valinnoissa. 

Kotalaisia ohjaavat arvomme

KOTA ikonit 20204

Työnilo

Työnilo rakennetaan yhdessä työntekijöidemme kanssa; se on kuuntelemista, joustavuutta ja oppimista yhtä paljon kuin työnantajan tarjoamia aamupaloja, vitamiineja ja työvälineitä. 

KOTA ikonit 20203

Ekologisuus

Haluamme olla edistämässä kiertotaloutta ja kestävää kehitystä niin siivousalalla, kuin asiakkaidemme luona yrityksissä kotitalouksissa. Teemme aktiivista työtä kemikaalittomuuden edistämiseksi

KOTA ikonit 20205

Yhteistyö

Puhtaus voidaan mitata pintanäytteillä. Siisteys on kuitenkin myös subjektiivinen kokemus. Hyvä palvelu syntyy yhteistyössä asiakkaan, siivoojan ja asiakaspalvelun kanssa. Se on jatkuvaa vuorovaikutusta, kykyä sanoittaa ja tulkita.