Siivouspalvelu Kodan palveluehdot kotitalousasiakkaille

Palvelun sujuvoittamiseksi olemme laatineet yhteistyössä henkilökuntamme ja asiakkaiden kanssa palveluehdot, joiden tavoitteena on selkeyttää ja sujuvoittaa niin siivousta, laskutusta kuin asiakaspalveluamme.

1. Yhteystiedot

Puhelin ja sähköposti

Asiakaspalvelumme puhelinnumero: 044 502 9392

Sähköposti: info(at)siivouspalvelukota.fi

Voit myös täyttää yhteydenottolomakkeen.

Käyntiosoite

Toimistomme sijaitsee osoitteessa Puutarhakatu 19 A 6 (2.krs). Meillä on kaksi tilaa käytössämme ja alaovella meillä on kaksi ovisummeria, voit soittaa molempia.
Ajankohtaiset aukioloajat voit katsoa täältä: Ota yhteyttä

2. Työn tilaaminen

Kaikki siivoukset sovitaan asiakaspalvelumme kautta puhelimitse, sähköpostilla tai yhteydenottolomakkeen kautta. Näin varmistamme, että sovittu työ tulee varmasti kirjatuksi järjestelmäämme ja molemmat osapuolet tietävät mitä on sovittu.

Annathan asiakaspalvelijalle mahdollisimman tarkan kuvauksen siivottavasta kohteesta ja tehtävistä töistä. Näin pystymme paremmin varaamaan työhön sopivan ajan ja välineet sekä oikeanlaisen työntekijän.

Siivousta sopiessa arvioimme paljonko siihen tarvitsee käyttää aikaa. Uuden asiakkaan kohdalla ajan arviointi on aina haastavaa; kun siivous sovitaan säännölliseksi kysymme palautetta siivoojalta ja yhdessä sovitaan siivousaika sekä suoritettavat tehtävät.

Jos sovittu aika ei riitäkään työn tekemiseen, neuvottelemme yhdessä voiko sovittua aikaa ylittää vai jätetäänkö jokin työ sillä kerralla vähemmälle. Kerrothan oman toiveesi, miten menettelemme tilanteessa.

Kun sovimme siivouksen kellonaikaa, huomioithan että se ei ole aivan tarkka aika vaan toimimme n. 30 minuutin tarkkuudella; työmme on liikkuvaa ja yllättäviä tilanteita voi tulla vastaan liikenneruuhkasta alkaen, siksi on mahdotonta aikatauluttaa päivä minuutilleen. Jos sinulle on tärkeää siivoojien tarkka saapumisaika, ilmoita siitä meille, niin huomioimme sen.

Säännöllisesti toistuvan siivouksen pyrimme aikatauluttamaan myös samaan kellonaikaan. Toisinaan kuitenkin voi vaikka lapsi sairastua työntekijältämme tai muilta asiakkailta tulee muutoksia ja peruutuksia, silloin saatamme joutua muokkaamaan aikatauluja. Näissä tilanteissa otamme yhteyttä ja varmistamme uuden aikataulun sopivuuden.

Lahjakortit: Lahjakortti on aina käytettävä kerralla, voit ostaa niitä useamman jos haluat usean siivouskerran. Kun varaat lahjakortilla maksettavaa siivousta, muista mainita kortin numero ja kortin arvo.

3. Auton pysäköinti

Siivouspalvelumme sisältää käyttämämme siivoussaineet ja välineet, jotka tuomme tullessamme. Siksi siivoojat tarvitsevat mahdollisuuden pysäköidä lähelle siivottavaa kohdetta. Kerrothan meille miten tämä onnistuu mahdollisimman sujuvasti, ja ilmoitathan myös jos tulee muutoksia pysäköintipaikassa. Mikäli asiakkaalla ei ole tarjota pysäköintipaikkaa, veloitamme pysäköinnistä koituvat kustannukset.

4. Oven avaaminen / avain

Toimimme siivoojien sisään päästämisessä sopimuksen ja tilanteen mukaan. Helpoin ratkaisu kaikille on, että meillä on hallussa kohteenne avain. Avaimet säilytetään meillä numeroituina lukituissa tiloissa, lukitussa kaapissa eikä avaimeen ole yhdistetty asiakkaan tietoja. Vaihtoehtoisesti voit olla itse päästämässä siivoojan sisälle. Muistathan ilmoittaa myös mahdollisen ovikoodin.

5. Siivouksen sisältö

Kotisiivouksemme tehtäväkuvauksen näet täältä: Kotisiivouksen sisältö

Sovi aina kaikki poikkeavat työt asiakaspalvelun kanssa etukäteen, jotta työntekijöillä on mukana tarvittavat välineet. Voit myös sopia sen, käytetäänkö siihen lisäaikaa vai jätetäänkö jokin vakiotyö sillä kertaa vähemmälle. Ilmoitathan myös jos on jotakin muuta huomioitavaa tai poikkeavaa, vaikka remonttisotkua tai erikoismateriaaleja, tai jos vaikka pestävät ikkunat ovat normaalia hankalampia.

Muuttosiivouksemme tehtävänkuvauksen näet täältä: Suursiivoukset & loppusiivoukset

6. Työskentelytapamme

Työskentelemme pääsääntöisesti pareittain työntekijöidemme omasta aloitteesta ja toiveesta. Parityöskentelyssä työtehtäviä voidaan vaihdella niin, että fyysinen kuormitus tasoittuu, kaksin työskentely on myös hauskempaa ja ennen kaikkea turvallisempaa.

Muutostilanteissa kuten sairastumisissa, pyrimme huomioimaan niin, että toinen parista on vakituinen siivooja. Kun työntekijöitä on kaksi, tulee myös siivouskohde ”puolet nopeammin” valmiiksi; kun kohteen kesto on esimerkiksi 3 tuntia yhdeltä siivoojalta, on kaksi siivoojaa paikalla 1,5 tuntia.

7. Käytettävät siivousaineet ja -välineet

Käytämme siivouksissamme lähtökohtaisesti aktiivivettä, eli puhdistettua ja otsonoitua tavallista vesijohtovettä joka on täysin kemikaaliton ja ympäristöystävällinen, eikä jätä pinnoille mitään jäämiä. Se on myös tehokas puhdistusaine erilaisten mikrobien torjumiseen.
Aktiiviveden lisäksi käytämme tarpeen mukaan mahdollisimman vähän haitallisia kemikaaleja sisältäviä puhdistusaineita sellaiseen puhdistukseen, johon aktiivivesi ei sovellu.

Imuroinnissa käytämme HEPA-suodattimella varustettuja ammatti-imureja, joita huollamme päivittäin. Haluttaessa voimme käyttää myös asiakkaan omaa imuria, kerrothan tästä toiveesta etukäteen.

Siivousliinoina käytämme Viledan Nanotech -mikrokuitusiivousliinoja, joiden sisäänkudottu hopea estää mikrobien kasvun liinaan joutuessaan. Liinat pestään 70-90 °C lämpötilassa hajuttomalla ja fosfaatittomalla allergia- ja astmaliiton testaamalla pyykinpesuaineella ja kuivataan kuivausrummussa irtonukan poistamiseksi. Lattioiden puhdistukseen käytämme mikrokuitumoppeja tai froteepyyhkeitä, jotka niin ikään pestään 70-90 °C ja kuivataan kuivausrummussa.

Käyttämämme puhdistusaineet ja -välineet ovat tarkoin valikoitu siten, että pystyisimme tuottamaan laadukasta siivousjälkeä mahdollisimman ekologisesti. Lisäksi meille on tärkeää huomioida työntekijöidemme työergonomia. Ammattivälineillä pystymme vaikuttamaan työergonomiaan ja näin pidentämään työntekijöidemme työkykyä.
Näistä syistä käytämme vain omia aineita ja välineitä.

8. Palaute siivouksesta

Haluamme kehittää toimintaamme jatkuvasti ja tässä voit auttaa meitä kertomalla mikä on mennyt hyvin tai missä olisi parannettavaa. Lähtökohtaisesti saamme liian vähän asiakkailtamme palautetta, myönteistä sekä kielteistä.

Reklamaatiot

Reklamaatiot tulee tehdä mahdollisimman pian, kahden vuorokauden (48 tunnin) sisällä siivouksesta. Näin meillä on paremmat mahdollisuudet selvittää ongelman syy, ja mahdollisesti voisimme vielä korjata asian. Annamme työllemme 100% tyytyväisyystakuun, jonka mukaan tulemme korjaamaan puutteemme. Mikäli korjaussiivous ei ole jostain syystä mahdollista, neuvottelemme muusta hyvitystavasta, kuten tuotelahjasta tai lahjakortista.

Reklamaatiotilanteessa arvostamme mahdollisimman tarkkaa palautetta; tarkka paikka, mitä oli vikana ja valokuvat auttavat meitä paljon. Palaute välitetään aina suoraan siivoojalle ja hänen kanssaan käydään yhdessä läpi, mitä on tapahtunut, jotta siivooja voi seuraavalla kerralla huomioida asiat paremmin. Joskus kuitenkin saattaa käydä niin, että yrityksistä huolimatta asiakas ei ole täysin tyytyväinen siivoojan työhön. Tällöin pyrimme nopeasti vaihtamaan kohteeseen toisen työntekijän, jotta voisimme löytää parhaan yhteisymmärryksen asiakkaan ja siivoojan välille.

Kehut

Jos pidit siivouksesta, jokin yksityiskohta ilahdutti tai ihan vaan tuntui hyvältä tulla puhtaaseen kotiin, kerrothan senkin meille. Positiiviset palautteet ovat todella arvokkaita ja niiden ansiosta meillä leviää hymy korviin niin toimistolla kuin siivoojien keskuudessa. Jaamme kaikki positiiviset asiakaspalautteet koko henkilökunnan tietoon, joten voit pienellä palautteella piristää kymmenien työntekijöiden päivää!

Kodan palaute siivouksesta

Jos siivouksessa tapahtuu jotain yllättävää tai esimerkiksi aika loppuu kesken eikä annettuja tehtäviä ennätetäkään tehdä, pyrimme aina ilmoittamaan heti asiasta asiakkaalle. Näin voimme heti sopia, miten toimitaan.

9. Vahingot

Joskus voi sattua vahinkoja, kuten vaikka kaatua lamppu tai rikkoontua lasi. Oli vahinko iso tai pieni, kannamme vastuun omalta osaltamme. Työmme on vastuuvakuutettu aina 1 000 000 € asti Pohjola Vakuutus Oy:n toimesta. Työntekijöitämme on ohjeistettu ilmoittamaan mahdollisista vahingoista asianomaisille viipymättä. Ilmoitathan meille välittömästi jos huomaat jonkin vahingon tapahtuneen.

10. Hinnoittelu ja laskutus

Hintamme ovat tuntiperusteisia, ja tapahtuu aina toteutuneiden tuntien mukaan. Voimassa olevat hinnat löydät täältä. 

Kanta-asiakkaalla tarkoitetaan asiakasta, jonka kanssa on sovittu säännöllisestä siivouksesta vähintään kerran kuussa. Siivouksen toistuvuus voi olla yhden (1), kahden (2), neljän (4), kuuden (6) tai kahdeksan (8) viikon välein työvuorolistojemme mukaan.  Jos haluat erilaiset toistuvuudet, emme valitettavasti voi antaa työtä kanta-asiakashintaan, koska se teettää enemmän työtä kun syötämme työvuorot järjestelmään yksitellen.

Hintamme sisältävät alv:n. Hintamme sisältävät työntekijän matkakustannukset (mikäli siivouskohde sijaitsee 20 km:n etäisyydellä Turusta tai Paimiosta). Minimilaskutus on 3 h / siivouskerta.

Tehdyt työtunnit laskutetaan per siivooja (esim. 2 siivoojaa siivoaa 1,5 h = yht. 3 h (2 x 1,5 h) laskutettavaa siivousta)

Laskut lähetetään kahdesti kuussa, kuun puolivälissä ja viimeisenä päivänä tai kerran kuussa kuun viimeisenä päivänä (jos siivous 4.viikon välein). Laskun saa postitse paperisena (laskutuslisä 3 €), sähköpostitse tai e-laskuna sopimuksen mukaan. Maksuaikaa on 14 päivää. Suosittelemme sähköpostilaskua tai e-laskua, sillä Postin epävarma palvelu on lyhentänyt monien vastaanottajien maksuaikaa.

Muistathan, että kotisiivouspalveluita voit käyttää kotitalousvähennykseen! Meiltä saat vuoden lopussa koonnin verottajaa varten erillisellä veloituksella.

11. Muutokset ja peruutukset

Muutoksia siivouksessa?

Muistathan ilmoittaa meille mahdollisimman hyvissä ajoin, mikäli haluatte muutoksia siivousajankohdassanne tai siivouskuvauksessanne – näin tiedämme varautua myös henkilökuntamme osalta ja tiedottaa heitä ajoissa. Muutoksia voivat olla mm.:

  • Kesälomat ja muut lomat: Perutaanko siivous tai siirretäänkö toiseen ajankohtaan?
  • Sairastumiset: Taudit jylläävät monessa kodissa vuoden ajoista riippuen ja leviävät usein pisaratartuntojen kautta. Korona-aikana toivomme, että vähäistenkin oireiden ilmetessä peruisit siivouksesi. Myöskään meidän siivoojat eivät siivoa sairaana.
  • Remontit: Onko jokin tila poissa käytöstä remontin ajan tai onko siivoustarve suurempi esimerkiksi pölyn vuoksi? Kerro rohkeasti meille, jotta voimme palvella paremmin!

Mikäli siivous perutaan ilman ennakkoilmoitusta (esim. siivous on unohdettu tai asiakas onkin lomalla tai sairaana) ennen siivouksen alkamista, veloitamme edellisenä päivänä peruutetuista 25 € kertakorvauksen ja samana päivänä peruutetuista 50 € kertakorvauksen.

Turhista käynneistä joudumme veloittamaan sovitun siivouskerran hinnan työntekijän kustannusten vuoksi (pl. aine- ja välinemaksu). Tämä koskee myös sairastapauksia, joten muistathan peruuttaa siivouksesi ennen kuin siivooja on ovella.

Ilmoita äkilliset muutokset AINA soittamalla tai tekstiviestillä asiakaspalveluumme.

Peruutusmaksulla katetaan osa työntekijän palkkakustannuksista: äkillisissä muutoksissa emme aina pysty järjestämään työntekijälle korvaavaa työtä ja kuitenkin peruutustilanteet ovat työntekijästä riippumattomia, joten ansionmenetys siinä tapauksessa ei ole kohtuullista. Lisäksi äkilliset muutokset usein aiheuttavat toimistotyöntekijöille ylimääräistä työtä ja järjestelyä.

12. Lemmikit

Työntekijämme ovat tottuneita touhuamaan eläinten kanssa ja monella on itsellään myös lemmikkejä. Meille on kuitenkin erittäin tärkeä tietää mikäli kotona löytyy lemmikkejä, jotta osaamme yhdistää oikean tekijän, sillä osalla työntekijöistämme on eläinallergioita, joten tiedämme huomioida tämän työvuorosuunnittelussa.

13. Asiakastiedottaminen

Tiedotamme asiakkaitamme Siivouspalvelu Kodan tapahtumista, palveluista ja muista uutisista uutiskirjeellä sähköpostitse sekä tekstiviestitse. Emme lähetä paperitiedotteita Postin epävarmuuden ja kalliin hinnan vuoksi.

Tilaa uutiskirjeemme

Haluatko viimeisimmät uutiset suoraan sähköpostiisi? Tilaa uutiskirjeemme!