Turun Nuorkauppakamari on perjantaina 24.1.2020 myöntänyt Siivouspalvelu Kodan toimitusjohtaja Anna Kotamäelle Vastuullinen johtaja -palkinnon vuodelta 2019. Palkinto on myönnetty kaksi kertaa aikaisemmin Oy Soinio & Co. toimitusjohtaja Osmo Soiniolle (2010) ja Hartela Länsi-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Hanna Kolehmaiselle (2012).   Palkinnon kriteerit: Vastuullinen johtaja –palkinto ja kunniakirja on myönnetty pitkäjänteisestä ja esimerkillisestä vastuullisena johtajana ja johdettavana

Read more…

Mitä opin vuodesta 2019? Viime vuonna tuli kuluneeksi 10 vuotta siitä, kun Petteri perusti Siivouspalvelu Kodan. Mies, moppi ja unelma yrittäjyydestä on kymmenen vuoden aikana tuonut tullessaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, mutta myös Petterille puolison, perheen ja yhtiökumppanin, minut. Mutta jos pelkästään viime vuotta pitäisi kuvailla kolmella sanalla, olisivat ne kasvattava, kipeä ja kiitollinen. Kasvattavan niin

Read more…

Humppilalainen Wiola oli Kodassa TET-harjoittelussa. Lue millaista hänellä täällä oli? Olin TET- jaksoni töissä kodan toimistolla. Olin Kodassa Ti 7.1. – Ti 14.1. eli TET-jaksoni kesti kuusi päivää. Työpäivieni aikataulua sain vaihdella hieman omien menojeni mukaan, mutta joka päivä oli n. kuuden tunnin mittainen.   Kodassa pääsin tekemään monenlaisia asioita. Pääsin mm. tiskaamaan, järjestelemään, pesemään ja laskostelemaan pyykkejä, seuraamaan muita työntekijöitä työntouhussa, juomaan paljon kahvia, ja auttamaan pikkujoulujen suunnittelussa. Kodassa sai nähdä

Read more…

9.luokalla oleva Silja teki TET-harjoittelun Kodassa. Millainen viikko oli? Vietin ysiluokan TET-viikkoni täällä Kodassa. Työelämään tutustumiseni alkoi maanantaina 25.11. ja loppui perjantaina 29.11. ja työpäiväni olivat kahdeksasta kahteen, paitsi tiistaina olin kodassa yhdeksästä kolmeen. Saapumisaikani sain valita juuri kahdeksan ja yhdeksän väliltä. Siivoamaan en joutunut päässyt, mutta toimistolla oli tekemisen lisäksi mukavan lämmintä (ja teetä).

Read more…

  Oletko huomannut, että Kodassakin järjestetään asiakasiltoja? Useimmat illat pidetään meillä täällä Kodan toimistolla, mutta tällä kertaa pääsimme vierailemaan Heirolin hienoon myymälään Kaarinaan. Me saimme kuulla Heirolin perheyrityksen innostavasta tarinasta, samalla kun nautimme kuohuvaa ja naposteltavaa rennossa tunnelmassa. Kotalaiset, Heirolin väki sekä asiakkaat pääsivät tapaamaan toisiaan. Meidän kotalaistenkin oli mukavaa kohdata asiakkaita kasvotusten, mitä ei

Read more…

  Opiskelen Rasekossa liiketoimintaa, jonka takia harjoitteluni aihe on pääasiassa asiakaspalvelu. Työharjoitteluni Siivouspalvelu Kodassa alkoi noin nelisen viikkoa sitten. Astuin Kodan toimistoon tietämättä koko yrityksestä sen enempää mitään. Ensimmäisenä päivänä sain heti avaimet kouraan, tietokoneen itselleni, esityskierroksen toimiston läpi, sekä monia uusia kasvoja käteltäväksi. Aluksi tietenkin tutustuin Kodan toimintatapoihin ja siitä homma lähtikin käyntiin. Olen

Read more…

Tänä(kään) vuonna ei Kota lähettänyt asiakasmuistamisia, kortteja tai muuta sälää. Mutta yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa keksimme jotain parempaa: tarjosimme Forumissa riisipuuroa kaikille halukkaille. Puuro hankittiin Operaatio Ruokakassilta, jotka olivat huolella hauduttaneet todella maistuvan puuron – ja jokaisella puuroannoksella tuettiin myös vähävaraisten joulua. Oikein paljon kiitoksia äärettömän herkullisesta puurosta Operaatio Ruokakassille! ❤️ Kiitos myös kaikille asiakkaille ja

Read more…

 KOTI ESITTELYKUNTOON –näillä vinkeillä lähemmäksi kauppaa Kodin myyminen on jännittävää. Millaiset valokuvat, millainen ilmoitusteksti, milloin pidetään esittely, tuleeko kukaan katsomaan, milloin asunnosta saadaan tarjous? Paljon kysymyksiä. Ennen kuin päästään keskustelemaan kaupasta, suosittelen tekemään joitakin asioita ostajan hyväksi. Muutama perusseikka kannattaa muistaa, sillä vaikka välittäjä esittelee ja myy, asukas vaikuttaa omalla toiminnallaan onnistumiseen vieläkin enemmän. Ennen myyntiprosessin

Read more…

Tiistaina 12. syyskuuta kaikki kynnelle kykenevät Kotalaiset kokoontuivat viettämään Ikäjohtamisen pilottihankkeen yhtä huipentumaa eli tyhy-päivää Forum Marinumiin. Koska Kodan kaksi pääteesiä pilottihankkeeseen liittyen ovat kommunikaatio ja perehdytys, oli päivän ohjelmakin räätälöity sen mukaan. Tyhy-päivän varsinaisen osuuden aloitti yhteistyökumppanimme Veritaksen Minna Bliss. Kommunikaatioon liittyen Minnan osuudessa keskityttiin  viestintään ja palautteen käsittelemiseen. Aluksi saatiin pienet näytelmälliset esimerkit hyvästä

Read more…

Toukokuun alussa Kodan toimistolla järjestettiin ammattijärjestäjä, kulttuurihistorioitsija Ilana Aallon luento Lapset mukaan kodin järjestämiseen. Parituntisen luennon aikana Ilana johdatti ensin kuulijansa pohtimaan, miksi tavaraa kertyy koteihin ja miksi järjestyksen ylläpitämisessä on haasteita lapsiperheessä. Yllättävätkin näkökulmat auttoivat ymmärtämään niin aikuisen kuin lapsen vinkkelistä suhdetta tavaraan – ja myös siitä luopumiseen.   Luento ei jäänyt vain ongelman

Read more…