Kuten pääministerimme Sanna Marin totesi puheessaan, paluuta entiseen ei enää ole. Maailmamme on siis muuttunut pysyvästi, arkemme on ja tulee olemaan erilaista. Kun alun säikähdyksestä ja ahdistuksesta olemme päässeet eteenpäin,  oppineet sietämään pitkittyvää epävarmuutta ja sopeuttamaan omaa toimintaamme, on tilalle tullut yhä enemmän toivoa ja kiitollisuutta: me selviämme tästä yhdessä!  Arvoistamme yhteistyö on meille tänä korona-aikana

Read more…

Onko sinulla tullut korona-aikana tarvetta omalle ajalle? Tuntuuko sinusta, ettei perhe- tai etätyöarjen keskellä omaa aikaa pysty kotona järjestämään? Kaipaatko rauhallista tilaa etätyöskentelyyn? Vuokraa airbnb-asunnosta itsellesi oma pakopaikka! Vuokraa yö, kaksi tai vaikka viikonloppu ja voit nauttia huoletta olostasi toivomasi ajan puhtaassa asunnossa; suoritamme jokaisen asukkaan välissä desinfioivan siivouksen ja kaikki liinavaatteet ja pyyhkeet pesetetään

Read more…

Tämä poikkeuksellinen aika on muuttanut tapoja ja käytäntöjä myös meillä Kodassa monella tapaa – myös toistemme kohtaamisessa. Aikana ennen koronaa kokoonnuimme lähes kaikki kotalaiset yhteen kuukausittaisten koulutusten merkeissä, joissa tapasimme toisiamme ja jaoimme kuulumisia. Niissä meillä on ollut aina hyvät tarjoilut, ja myös ajoittain järjestimme aamupalan toimistolle odottamaan työntekijöitä. Usein siellä myös kahviteltiin yhdessä vapaa-ajallakin

Read more…

Mitä vaikeampaa on ihmisten pitää pyllyjään sohvalla – sitä pidemmät ovat myös talouden vaikutukset. Jokaisen yksilön ja yrityksen vastuulle jää ottaa vastuu omista toimista: kriisitilanteessa on otettava ohjat tiukemmin omiin käsiin ja tehtävä yhteistyötä lujemmin.

Turun Nuorkauppakamari on perjantaina 24.1.2020 myöntänyt Siivouspalvelu Kodan toimitusjohtaja Anna Kotamäelle Vastuullinen johtaja -palkinnon vuodelta 2019. Palkinto on myönnetty kaksi kertaa aikaisemmin Oy Soinio & Co. toimitusjohtaja Osmo Soiniolle (2010) ja Hartela Länsi-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Hanna Kolehmaiselle (2012).   Palkinnon kriteerit: Vastuullinen johtaja –palkinto ja kunniakirja on myönnetty pitkäjänteisestä ja esimerkillisestä vastuullisena johtajana ja johdettavana

Read more…

Mitä opin vuodesta 2019? Viime vuonna tuli kuluneeksi 10 vuotta siitä, kun Petteri perusti Siivouspalvelu Kodan. Mies, moppi ja unelma yrittäjyydestä on kymmenen vuoden aikana tuonut tullessaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, mutta myös Petterille puolison, perheen ja yhtiökumppanin, minut. Mutta jos pelkästään viime vuotta pitäisi kuvailla kolmella sanalla, olisivat ne kasvattava, kipeä ja kiitollinen. Kasvattavan niin

Read more…

Humppilalainen Wiola oli Kodassa TET-harjoittelussa. Lue millaista hänellä täällä oli? Olin TET- jaksoni töissä kodan toimistolla. Olin Kodassa Ti 7.1. – Ti 14.1. eli TET-jaksoni kesti kuusi päivää. Työpäivieni aikataulua sain vaihdella hieman omien menojeni mukaan, mutta joka päivä oli n. kuuden tunnin mittainen.   Kodassa pääsin tekemään monenlaisia asioita. Pääsin mm. tiskaamaan, järjestelemään, pesemään ja laskostelemaan pyykkejä, seuraamaan muita työntekijöitä työntouhussa, juomaan paljon kahvia, ja auttamaan pikkujoulujen suunnittelussa. Kodassa sai nähdä

Read more…

9.luokalla oleva Silja teki TET-harjoittelun Kodassa. Millainen viikko oli? Vietin ysiluokan TET-viikkoni täällä Kodassa. Työelämään tutustumiseni alkoi maanantaina 25.11. ja loppui perjantaina 29.11. ja työpäiväni olivat kahdeksasta kahteen, paitsi tiistaina olin kodassa yhdeksästä kolmeen. Saapumisaikani sain valita juuri kahdeksan ja yhdeksän väliltä. Siivoamaan en joutunut päässyt, mutta toimistolla oli tekemisen lisäksi mukavan lämmintä (ja teetä).

Read more…

  Oletko huomannut, että Kodassakin järjestetään asiakasiltoja? Useimmat illat pidetään meillä täällä Kodan toimistolla, mutta tällä kertaa pääsimme vierailemaan Heirolin hienoon myymälään Kaarinaan. Me saimme kuulla Heirolin perheyrityksen innostavasta tarinasta, samalla kun nautimme kuohuvaa ja naposteltavaa rennossa tunnelmassa. Kotalaiset, Heirolin väki sekä asiakkaat pääsivät tapaamaan toisiaan. Meidän kotalaistenkin oli mukavaa kohdata asiakkaita kasvotusten, mitä ei

Read more…